• Home
  • Ανακοινώσεις
  • Το πρόβληµα των ισοδύναµων αριθµών: Από τον Πυθαγόρα στο σήµερα.

Το πρόβληµα των ισοδύναµων αριθµών: Από τον Πυθαγόρα στο σήµερα.

png

Το Ελληνικό Γυμνάσιο Λύκειο Μπίλεφελντ στα πλαίσια της Διεθνούς Ημέρας Μαθηματικών (14 Μαρτίου) οργάνωσε την Πέμπτη 13 Μαρτίου στο σχολείο εκδήλωση – διάλεξη με θέμα: “Το πρόβληµα των ισοδύναµων αριθµών: Από τον Πυθαγόρα στο σήµερα.”

Ομιλητής ήταν ο εκπαιδευτικός του σχολείου μαθηματικός Αλέξανδρος Γαλανάκης.

Ο κ. Γαλανάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης, κατέχει μεταπτυχιακό στο ίδιο τμήμα, καθώς και διδακτορικό στα μαθηματικά στο πανεπιστήμιο του Μπίλεφελντ με ειδίκευση στην θεωρία αριθμών.

Λίγα λόγια για την διάλεξη:
Ο ισοδύναµος αριθµός είναι ένας ακέραιος που µπορεί να εκφραστεί ως το εµβαδόν ενός ορθογώνιου τριγώνου µε ϱητές πλευρές. Ποιοι ακέραιοι αριθµοί είναι ισοδύναµοι και γιατί; Το ερώτηµα αυτό είναι σηµαντικό γιατί γεφυρώνει την Ευκλείδεια Γεωµετρία µε τη σύγχρονη Θεωρία Αριθµών, συνδέοντας ιδέες του Πυθαγόρα και του ∆ιόφαντου µε τις ελλειπτικές καµπύλες και την εικασία των Birch και Swinnerton-Dyer. Η τελευταία παραµένει ένα από τα µεγαλύτερα ανοιχτά προβλήµατα των µαθηµατικών σήµερα. Στη διάλεξη αυτή παρουσιάζεται το πρόβληµα των ισοδύναµων αριθµών αποφεύγοντας τις τεχνικές λεπτοµέρειες, ώστε οι ιδέες πίσω από αυτό να γίνονται κατανοητές από τους µαθητές.